Lediga tjänster - support/utbildning

Vi söker en support/utbildningsansvarig på heltid.

Vill du vara med och stärka svensk skola?

Vi söker nu dig som är social, pedagogisk och har stort intresse för IT. Vill du arbeta i en bred roll på ett marknadsledande företag inom webbaserade lösningar för skolan är detta tjänsten för dig. Du rapporterar till en av de två gruppcheferna i avdelningen.

Tjänsten består av tre delar:

  • Support
  • Utbildning
  • Projektkoordination

 

Support:
Supporten är en mycket viktig del i vår kvalitetssäkring av produkten. Arbetet består främst i avancerad användarsupport för våra kunders administratörer via telefon och email. Det innebär:

  • Kundvård
  • Problemlösning
  • Förståelse av frågan och problemet
  • Vägledning och verksamhetsutveckling
  • Guidning av produkten

Vidare ingår import av nya uppgifter till systemet t.ex. användaruppgifter, schema och betyg. För detta krävs:

  • Stor produktkännedom
  • Goda kunskaper i Excel/G-suite
  • Stor datavana
  • Servicevana och intresse

Runt skolstart och skolavslutning får vi många ärenden och det är mycket att göra på supportavdelningen. Det är därför viktigt att du tycker om att tala i telefon, är stresstålig och gillar problemlösning.

 

Utbildning:
Som utbildare håller du i utbildningar för våra befintliga kunder, både nystartade skolor och mer avancerade användare. Utbildningarna är riktade till:

  • Administratörer
  • Lärare
  • Fritidspedagoger
  • Förskolelärare
  • Skolledare

Utbildningarna hålls både på vårt kontor i Stockholm samt på plats på skolorna runt om i Sverige. Du har ett stort ansvar för att användarnas första kontakt med SchoolSoft, samt deras fortsatta arbete i systemet, blir så bra som möjligt. 

 

Projektkoordination
Du ansvarar för att våra nya kunder kommer igång med systemet på rätt sätt. Du sätter upp systemet, läser in data och håller i deras uppstartutbildningar. Under den tiden blir du deras primära kontaktperson på företaget.

 

Formella krav:

Utbildning: Eftergymnasial utbildning inom IT är meriterande för tjänsten
Erfarenhet: För att behärska rollen bör du ha god kunskap och stort intresse för IT och skolan
Meriterande: att ha erfarenhet av SchoolSoft, andra elevadministrativa system eller erfarenhet från Folkhögskolor samt hålla i utbildningar.

Språk: Du uttrycker dig väl i tal och skrift på både svenska och engelska

För att trivas i tjänsten är du en person med utpräglad servicekänsla.

Ansökan
Skicka din ansökan med meritförteckning och personligt brev till rekrytering@schoolsoft.se. Märk din ansökan "Ansökan support och utbildning". Ansök så snart som möjligt då urval och intervjuer sker löpande.

Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Julio Minguillón eller Roland Järlbäck på rekrytering@schoolsoft.se alternativt via telefon 08-674 63 40.